ورزش رستا

معاونت تربیت بدنی جمعیت طلوع رهایی رستا

تاثیر ورزش بعد از قطع مواد و تاثیر آن بر روی فرد مصرف کننده!


مقابله با مصرف دوباره پس از قطع مواد با ورزش

مسلما برای درمان اعتیاد و قطع مصرف باید به جنبه‌های مختلفی توجه داشت.  درمان اعتیاد، درمانی چندوجهی و چندجانبه است، برای طی‌کردن روند درمان اعتیاد، غیر از درمان‌های جسمی و سم‌زدایی و همین‌طور درمان‌هایی که از برگشت و عود دوباره مشکل پیشگیری می‌کند، روش‌هایی پیشنهاد می‌شود که به کمک آنها می‌توان احتمال عود را کاهش داد.

با توجه به این‌که یکی از بزرگ‌ترین مسائل و مشکلات در زمینه ترک اعتیاد، احتمال مصرف دوباره مواد است، نباید فراموش کنیم شخصی که درمان شده و سم‌زدایی را انجام داده و ‌اکنون از نظر جسمی پاک است، همیشه در معرض خطر مصرف دوباره مواد قرار دارد. بر همین اساس باید راهکارهای مناسبی به این افراد توصیه شود که به کمک آنها احتمال بروز چنین مشکلی به حداقل برسد.

 یکی از این روش‌ها که مطالعات علمی نیز آن را ثابت کرده است، در پیش گرفتن و پیروی از سبک زندگی مناسب و شرکت‌کردن در برنامه‌های ورزشی است که می‌تواند احتمال مصرف درباره مواد را کاهش دهد. به عبارت دیگر، احتمال استفاده دوباره از مواد برای کسانی که زندگی کم‌تحرکی دارند، در مقایسه با افرادی که به ورزش و فعالیت جسمی روی آورده‌اند، بیشتر است.


بهترین ورزش‌ها پس از قطع مواد

کسانی که سال‌ها از مواد مخدر استفاده کرده‌اند، ممکن است براحتی سمت ورزش نروند و مشغول فعالیت‌های جسمی نشوند. اما زمانی که شرایط جسمی‌شان از سوی راهنما بررسی و شرایط آمادگی جسمانی آنها سنجیده شد و همچنین موقعیت روحی و روانی آنها هم مورد ارزیابی قرار گرفت، با راهنما مشورت کرده و برنامه ورزشی مناسب را دریافت کنند.

براساس شرایط هر فرد باید برنامه‌ ورزشی مناسب و ملایمی برای او تعریف شود و در اختیارش قرار بگیرد. شدت ورزش هم باید بتدریج و باتوجه به توانایی فرد افزایش یابد. همچنین توصیه می‌شود این افراد حتما در ورزش‌های گروهی شرکت کنند و سلایق‌شان در نظر گرفته شود.


جمعیت طلوع رهایی رستا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">